Hva er lokal SEO og hvorfor er det viktig for å lykkes?

Lokal SEO er en tjeneste som hjelper bedrifter med å finne sine lokale kunder. Det er prosessen med å få bedriften din til å rangere på den første siden med søkeresultater for byen eller byen din.

Praksisen med å finne lokale søkeord og optimalisere en bedrifts Google My Business-side er ofte forbundet med lokal SEO. Denne prosessen bidrar til å generere potensielle kunder, øke merkevarebevisstheten og øke bevisstheten i området.

Alt handler om å gi informasjon til søkere, og det er det Google vil at du skal gjøre. Dette betyr at du må være på toppen av de siste trendene i bransjen din og sørge for at du gir verdi for folk som søker etter det du tilbyr.

Er lokal SEO verdt det for bedriften din?

Tar vi en titt på statistikker finner vi fort ut at nesten halvparten av Google-søk er basert på lokale faktorer. Bare dette i seg selv sier noe om viktigheten bak lokal SEO og hvorfor så mange firmaer kaster seg på denne trenden.

I tillegg vil lokal SEO rangere bedriften din høyere på Google, noe som gir deg større sjanse for å havne på toppen av søkeresultatene. Det vil også hjelpe deg å gjøre salgskonverteringsfrekvensen mye høyere ved å lede besøkende til nettstedet ditt.

Les mer om søkermotor her.

Du kan havne på kartet til turistene som ser etter den beste lokale tjenesten

Hvis du utfører lokal SEO riktig, vil du kunne havne på kartet til de som søker etter en lokal tjeneste. Dette fører til svært høyere omsetning per år, og er en utrolig viktig del av arbeidet rundt god lokal SEO.

Uten korrekt utført lokal SEO vil du ikke oppleve resultatene du håper på, og du må legge inn mye mer arbeid for svært lite gevinst. Den beste strategien for lokal SEO er å finne et lokalt markedsføringsbyrå og jobbe med dem. Et erfarent selskap kan hjelpe deg med å optimalisere nettstedet og virksomheten din for langsiktige resultater.

Les mer om bedrifter her.

Hva er innholdsmarkedsføring?

Kort fortalt betyr innholdsmarkedsføring at du har gjort nettstedet ditt til en autoritativ informasjonskilde ved å skrive engasjerende innhold på en regelmessig. Du gjør dette ved regelmessig å lage en rekke forskjellige typer innhold, inkludert blogginnlegg, infografikk, videoer, nyhetsbrevartikler og mer.

Ved å bruke en rekke innholdsmarkedsføringstaktikker kan du tiltrekke deg besøkende til nettstedet ditt, som deretter vil kunne finne bedriften din på søkemotorer som Google. Slik kan du generere potensielle kunder og tjene penger på innhold!

Les mer om innholdsmarkedsføring her.

Vi anbefaler å hyre et profesjonelt firma for å takle SEO for deg

SEO er et stort tema å sette seg inn i, og for en bedrift kan dette bli for mye å legge på tallerkenen. Som SEO-ansvarlig må du vite hvordan du gjør nettstedet ditt SEO-vennlig, kunne svare på spørsmål om SEO og ideelt sett lære hva du kan gjøre for å øke synligheten til bedriften din på nettet.

Derfor anbefaler vi å ansette et profesjonelt selskap for å håndtere SEO for deg. De vil hjelpe deg med alt det tekniske og gi en jevn strøm av kvalitetsinnhold på nettstedet ditt.

Et anbefalt SEO-byrå i Oslo er det du bør se etter. Da får du all hjelpen du trenger for å ta markedsføringen til neste nivå!